15.04.15

Лицарі української поезії

   2015 рік видався щедрим на ювілеї. На літературній карті України золоті імена українських майстрів слова, наших великих сучасників - Василя Симоненка (80 років з дня народження), Ліни Костенко (85 років з дня народження), Бориса Олійника (80 років з дня народження).
   Отож наша книжкова виставка - "Імена на літературній карті України", - що експонується на абонементі Диканської ЦРБ, допоможе широкій читацькій аудиторії наблизитися до світу життя і творчості знакових постатей української літератури.




   Відкрийте томик Василя Симоненка! Обдарованість його була щедра, яскрава. Свою любов до України він виповів у слові пекучому і шаленому:
                                   Україно! Ти - моя молитва.
                                   Ти моя розлука вікова.
                                   Тримотить над світом люта битва
                                   За твоє життя, твої права...
   А його незабутні "Лебеді материнства"...
                                ...Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу,
                                   Виростуть з тобою приспані тривоги.
                                ...Можна все на світі вибирати, сину,
                                   Вибрати не можна тільки Батьківщину.
  
 Ліна Костенко... Поети такого творчого масштабу народжуються нечасто, недарма ж вона є найпопулярнішим поетом серед читачів усіх вікових категорій. Ми запрошуємо вас у світ високої шляхетної поезії Ліни Костенко. Ви пам'ятаєте? - 
                                   Буває, часо сліпну від краси.
                                   Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
                                   Оці степи, це небо, ці ліси,
                                   усе так гарно, чисто, незрадливо.
                                   Усе як є - дорога, явори
                                   Усе моє, все зветься Україна
                                   Така краса висока і нетлінна, 
                                   Що хоч спинись і з небом говори.
   "Мадонна перехресть", "Річка Геракліта", "Вибране" - гортаєш сторінки поезії Ліни Костенко і поринаєш в симфонію кохання, у світ високих почуттів.
                                   Недумано, негадано
                                   Забігла в глухомань, 
                                   де сосни пахнуть ладаном
                                   в кадильницях світань.
                                  Де вечір пахне м'ятою,
                                  аж холодно джмелю,
                                  А я тебе, а я тебе,
                                  а я тебе люблю!
Чого варте лише її "Осінні карнавали"! Пам'ятаєте?
                                  Двори стоять у хуртовині айстр,
                                 Яка рожева й синя хуртовина!...

   На нашій книжковій виставці чільне місце займає творчий доробок великого Поета і великого Українця - Бориса Олійника. Дивовижний чародій інтимної лірики, володар плечового удару в публіцистиці, майстер поет - Борис Олійник, безперечно, унікальна постать в українській культурі, один з найбільших Поетів другої половини ХХ століття. Його шляхетні поезії прочитуються серцем:
                                  Був я вітром, був я лютим,був я нордом,
                                  Став я ніжним, став я птахом і крилом,
                                  А якось мені зустрілась вельми горда
                                  І прокинувся я вранці джерелом...
   А хто не знає його парубоцьку баладу? Борис Олійник чи не єдиний у сучасній українській поезії автор, який створив цілу книгу, присвячену матері - "Сива ластівка". Справжні ліричні шедеври, які її складають, покладено на музику
                                  Мати наша - сивая горлиця.
                                  Все до її серденька горнеться!
                                  Золота бджола - намистиною,
                                  небо - празниковою хустиною...
                               ...Хата - ластівками над стріхою,
                                  А туман - вдовиною втіхою.
                                  Крашанкою - сонечко в миснику...
                                  А вона до всіх до них піснею.

    Я певна, що наше українське суспільство почує мужні і красиві голоси Ліни Костенко, Василя Симоненка, Бориса Олійника.
   Читайте поезію! Для цього Господь і народжує поетів, яким судилося осягнути істину, образно її висловити і відкрити тим словом людям правду.

Підготувала провідний бібліотекар
 відділу обслуговування Т.М.Михайлик

Немає коментарів:

Дописати коментар